mandag 4. januar 2016

Masker og romjul

I romjulen er det godt å sitte i sofakroken med et håndarbeid - og da er det masker som gjelder. Det vil si enten strikke eller hekle - og jeg har gjort litt av begge deler.

 
Jeg heklet ferdig det nye sjalet mitt - og det er heklet i et utrolig herlig Drops garn som heter Air. Det er et tykt og mykt garn som jeg garantert kommer til å bruke igjen. Oppskriften til sjalet ligger på siden til garnstudio, og du finner en direkte link til oppskriften her.


Jeg liker veldig godt det heklede mønsteret i dette sjalet

Mitt andre prosjekt i romjulen var å begynne på en strikkejakke til husets 14 åring. Han fikk selv velge modell og mønster - og valget falt på denne (for ordens skyld - dette er ikke et bilde husets 14-åring, men av mønstermodellen fra Garnstudio...):

Free Pattern

Og så langt har jeg kommet:


Altså så har jeg ganske mye igjen. Kommer tilbake med det ferdige resultatet etterhvert...

Jeg er ikke så glad i å bruke dobbel tråd slik som det står i oppskriften, og fikk derfor anbefalt et annet garn istedenfor (Nepal) - slik at jeg kunne strikke med en tråd.


Jeg finner veldig mange fine og ikke minst gratis oppskrifter på garnstudio.com. Anbefaler de som ikke kjenner denne siden å ta en tur innom her.

3 kommentarer:

  1. Så flott sjalet ble :) og jeg er helt sikker på at husets 14-åring kler jakken bedre enn modellen ☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :-) Håper jakken blir bra. Men det viste seg at størrelsen ble litt feil - og det var bare å begynne på nytt igjen. Fort gjort!

      Slett
  2. Så flott sjalet ble :) og jeg er helt sikker på at husets 14-åring kler jakken bedre enn modellen ☺

    SvarSlett