tirsdag 29. desember 2015

Julepynt - Hasselnøttkranser




Hvert år har jeg mye større ambisjoner før jul enn det jeg klarer å gjennomføre. Jeg vil vel si at jeg er heldig hvis jeg rekker halvparten av det jeg planlegger og har lyst til. Men så tenkte jeg - hvorfor ikke prøve ut noen prosjekter i romjulen... mye roligere og pynten jeg lager kan jeg finne frem igjen til neste år. Så utstyrt med limpistol satt jeg i gang med å lage hasselnøttkranser.


Det du trenger for å lage kransene er hasselnøtter, limpistol, et lokk (gjerne fra syltetøyglass e.l.) og sløyfebånd. Få ting - derfor enkelt å sette i gang med en romjulsformiddag.


Her kommer det lille trikset - bruk lokket til å legge hasselnøttene i riktig form.


og bruk lokket som en form når nøttene limes sammen. Dette gjør at du får en jevn og stabil form på kransen. Press lett sammen når du limer slik at nøttene fester seg.


Disse gikk raskt å lage disse - og det ble mange kranser.


Fine med en rød sløyfe.


Koselige å pynte med - og så har jeg jo dem til neste jul også selv om de ble litt sent ferdige...



Fortsatt flott romjul med litt ekstra tid til nye prosjekter!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar